Методична скарбничка

 Діти музики: векторна графіка, зображення, Діти музики малюнки | Скачати з  Depositphotos

" Музика- це мистецтво. А талант повинен підтримуватися щоденною працею..."

                                                                   Людвіг-Ван Бетховен

 

 

👉 Методична картка  «Сучасні вимоги щодо видів та завдань музичних занять у ЗДО»

Банк ідей: Здоров’язбережувальні технології на музичних заняттях 

Технологія

Опис та приклади

Дихальні вправи

Вправи для підготовки голосового апарату та розслаблення: «Нюхаємо квіточку — задуваємо свічку», дихання під музичний супровід.

Музично-ритмічна гімнастика

Розвиток координації та моторики через рухи під класичну музику, виконання фізичних вправ у ритмі пісень.

Пальчикові ігри

Розвиток дрібної моторики та концентрації через пальчикові вправи: «Сорока-ворона» з музичним супроводом.

Релаксаційні хвилинки

Зниження емоційної напруги через прослуховування спокійної музики з закритими очима, релаксація з уявними образами (напр. «Летимо на хмаринці»).

Арт-терапія

Самовираження через малювання під музику, музична імпровізація жестами чи рухами.

Кольоротерапія

Поєднання кольору та звуку для емоційного розвантаження через використання кольорових стрічок під музику.

Масажні хвилинки

Масаж рук у ритмі пісень, масаж «краплинками» на спині під музику, вправи з масажними м’ячиками.

Танцювально-рухова терапія

Розвиток психоемоційного стану через танці вільного формату, імпровізацію під ритми музики.

Ігри на зорово-рухову координацію

Розвиток уваги та орієнтації через гру: «Музичний світлофор», «Замри як фігура», «Хто де сховався?»

Вокальна гімнастика

Розвиток дихання та дикції через артикуляційні вправи перед співом, спів у шепіт, спів із жестами.

 

👉 Розвиток мистецько-творчої компетентності дошкільників

 

Картотека музично-дидактичних ігор

Завдання музично-дидактичних ігор:

  • Розвивати музичні здібності дітей (слух, ритм, пам'ять, тембр, динаміку).
  • Формувати емоційну чутливість до музики.
  • Познайомити з основними елементами музичної мови (мелодія, ритм, темп, динаміка, тембр).
  • Розширювати музичний кругозір.
  • Сприяти розвитку творчої активності та ініціативи.
  • Виховувати інтерес та любов до музики.

Класифікація музично-дидактичних ігор:

Існує кілька підходів до класифікації музично-дидактичних ігор. Один із поширених поділяє їх на такі групи:

  • Ігри на розрізнення висоти звуків:
    • "Високо - низько"
    • "Горобець і ворона"
    • "Дзвіночки"
  • Ігри на розрізнення темпу:
    • "Швидко - повільно"
    • "Крокуємо як ведмедик і як пташка"
    • "Потяг"
  • Ігри на розрізнення динаміки:
    • "Гучно - тихо"
    • "Ведмідь і зайчик"
    • "Дощик"
  • Ігри на розрізнення тембрів музичних інструментів:
    • "Впізнай інструмент"
    • "Оркестр"
    • "Музичні загадки"
  • Ігри на розвиток почуття ритму:
    • "Повтори ритм"
    • "Веселі долоньки"
    • "Ритмічне ехо"
  • Ігри на розвиток мелодійного слуху:
    • "Вгадай мелодію"
    • "Проспівай як я"
    • "Музичні сходинки"
  • Ігри на ознайомлення з музичними жанрами:
    • "Пісня, танець, марш"
    • "Весела - сумна музика"
    • "Підбери картинку до музики"
  • Настільні музично-дидактичні ігри:
    • Музичне лото
    • Доміно "Музичні інструменти"
    • Картки "Музичні жанри"
  • Рухливі музично-дидактичні ігри:
    • "Знайди свій інструмент"
    • "Музична карусель"
    • "Зайчики і лисичка"
  • Хороводні музично-дидактичні ігри:
    • "Сонечко і дощик"
    • "Веселі музиканти"

Приклади музично-дидактичних ігор (з описом):

1.    Гра "Впізнай інструмент"

o   Мета: Розвивати вміння розрізняти тембри музичних інструментів на слух.

o   Обладнання: Запис звучання різних музичних інструментів (фортепіано, скрипка, барабан, сопілка тощо), картки із зображенням цих інструментів.

o   Хід гри: Дітям пропонують прослухати запис звучання музичного інструмента та впізнати його, піднявши відповідну картку.

2.    Гра "Веселі долоньки"

o   Мета: Розвивати почуття ритму.

o   Обладнання: Не потрібне.

o   Хід гри: Педагог проплескує простий ритмічний малюнок, а діти повинні точно його повторити. Ритмічні малюнки поступово ускладнюються.

3.    Гра "Високо - низько"

o   Мета: Вчити розрізняти високі та низькі звуки.

o   Обладнання: Картинки із зображенням предметів, які асоціюються з високими (пташка, дзвіночок) та низькими (ведмідь, барабан) звуками.

o   Хід гри: Педагог програє високі або низькі звуки на музичному інструменті (або співає), а діти піднімають відповідну картинку.

Поради щодо використання картотеки:

  • Обирайте ігри відповідно до віку та музичного розвитку дітей.
  • Забезпечте наявність необхідного обладнання.
  • Чітко пояснюйте правила гри.
  • Створюйте емоційно позитивну атмосферу.
  • Заохочуйте дітей до активної участі.
  • Варіюйте ігри, вносьте елементи новизни.
  • Використовуйте ігри як на музичних заняттях, так і в повсякденному житті.



Немає коментарів:

Дописати коментар