"
Музика- це мистецтво. А талант повинен підтримуватися щоденною
працею..."
Людвіг-Ван Бетховен
👉 Методична картка «Сучасні вимоги щодо видів та завдань музичних занять у ЗДО»
Банк ідей: Здоров’язбережувальні технології на музичних заняттях
Технологія |
Опис та приклади |
Дихальні вправи |
Вправи для підготовки голосового апарату та розслаблення: «Нюхаємо квіточку — задуваємо свічку», дихання під музичний супровід. |
Музично-ритмічна гімнастика |
Розвиток координації та моторики через рухи під класичну музику, виконання фізичних вправ у ритмі пісень. |
Пальчикові ігри |
Розвиток дрібної моторики та концентрації через пальчикові вправи: «Сорока-ворона» з музичним супроводом. |
Релаксаційні хвилинки |
Зниження емоційної напруги через прослуховування спокійної музики з закритими очима, релаксація з уявними образами (напр. «Летимо на хмаринці»). |
Арт-терапія |
Самовираження через малювання під музику, музична імпровізація жестами чи рухами. |
Кольоротерапія |
Поєднання кольору та звуку для емоційного розвантаження через використання кольорових стрічок під музику. |
Масажні хвилинки |
Масаж рук у ритмі пісень, масаж «краплинками» на спині під музику, вправи з масажними м’ячиками. |
Танцювально-рухова терапія |
Розвиток психоемоційного стану через танці вільного формату, імпровізацію під ритми музики. |
Ігри на зорово-рухову координацію |
Розвиток уваги та орієнтації через гру: «Музичний світлофор», «Замри як фігура», «Хто де сховався?» |
Вокальна гімнастика |
Розвиток дихання та дикції через артикуляційні вправи перед співом, спів у шепіт, спів із жестами. |
👉 Розвиток мистецько-творчої компетентності дошкільників
Картотека музично-дидактичних ігор
Завдання музично-дидактичних ігор:
- Розвивати музичні здібності дітей (слух, ритм, пам'ять, тембр, динаміку).
- Формувати емоційну чутливість до музики.
- Познайомити з основними елементами музичної мови (мелодія, ритм, темп, динаміка, тембр).
- Розширювати музичний кругозір.
- Сприяти розвитку творчої активності та ініціативи.
- Виховувати інтерес та любов до музики.
Класифікація музично-дидактичних ігор:
Існує кілька підходів до класифікації музично-дидактичних ігор. Один із поширених поділяє їх на такі групи:
- Ігри на розрізнення висоти звуків:
- "Високо - низько"
- "Горобець і ворона"
- "Дзвіночки"
- Ігри на розрізнення темпу:
- "Швидко - повільно"
- "Крокуємо як ведмедик і як пташка"
- "Потяг"
- Ігри на розрізнення динаміки:
- "Гучно - тихо"
- "Ведмідь і зайчик"
- "Дощик"
- Ігри на розрізнення тембрів музичних інструментів:
- "Впізнай інструмент"
- "Оркестр"
- "Музичні загадки"
- Ігри на розвиток почуття ритму:
- "Повтори ритм"
- "Веселі долоньки"
- "Ритмічне ехо"
- Ігри на розвиток мелодійного слуху:
- "Вгадай мелодію"
- "Проспівай як я"
- "Музичні сходинки"
- Ігри на ознайомлення з музичними жанрами:
- "Пісня, танець, марш"
- "Весела - сумна музика"
- "Підбери картинку до музики"
- Настільні музично-дидактичні ігри:
- Музичне лото
- Доміно "Музичні інструменти"
- Картки "Музичні жанри"
- Рухливі музично-дидактичні ігри:
- "Знайди свій інструмент"
- "Музична карусель"
- "Зайчики і лисичка"
- Хороводні музично-дидактичні ігри:
- "Сонечко і дощик"
- "Веселі музиканти"
Приклади музично-дидактичних ігор (з описом):
1. Гра "Впізнай інструмент"
o Мета: Розвивати вміння розрізняти тембри музичних інструментів на слух.
o Обладнання: Запис звучання різних музичних інструментів (фортепіано, скрипка, барабан, сопілка тощо), картки із зображенням цих інструментів.
o Хід гри: Дітям пропонують прослухати запис звучання музичного інструмента та впізнати його, піднявши відповідну картку.
2. Гра "Веселі долоньки"
o Мета: Розвивати почуття ритму.
o Обладнання: Не потрібне.
o Хід гри: Педагог проплескує простий ритмічний малюнок, а діти повинні точно його повторити. Ритмічні малюнки поступово ускладнюються.
3. Гра "Високо - низько"
o Мета: Вчити розрізняти високі та низькі звуки.
o Обладнання: Картинки із зображенням предметів, які асоціюються з високими (пташка, дзвіночок) та низькими (ведмідь, барабан) звуками.
o Хід гри: Педагог програє високі або низькі звуки на музичному інструменті (або співає), а діти піднімають відповідну картинку.
Поради щодо використання картотеки:
- Обирайте ігри відповідно до віку та музичного розвитку дітей.
- Забезпечте наявність необхідного обладнання.
- Чітко пояснюйте правила гри.
- Створюйте емоційно позитивну атмосферу.
- Заохочуйте дітей до активної участі.
- Варіюйте ігри, вносьте елементи новизни.
- Використовуйте ігри як на музичних заняттях, так і в повсякденному житті.
Немає коментарів:
Дописати коментар